Cost per Cup™
Krijg inzicht met
Cost per Cup™
Cost per Cup™ is een dienst van Cups 4 Clubs om statistieken van een offline koffiebeker campagne te verzamelen en gedetailleerd weer te geven. Het doel is om de beheerder van de campagne een duidelijk beeld te geven van onder andere het bruto-bereik, het netto-bereik, het aantal contactmomenten en de interactie van potentiële klanten. Aan de hand van deze informatie krijgt een bedrijfseigenaar, bedrijfsleider of marketeer inzicht in de ROI en ROAS van de campagne. Vanuit Cost per Cup™ worden tips gegeven, informatie uitgewisseld en kunnen campagne aangepast worden om meer resultaat te behalen.
ROI (Return on investment)
ROI is de Engelstalige afkorting van Return on investment. De ROI geeft voor een campagne de verhouding tussen de opbrengsten en de gedane investering weer. ROI wordt uitgedrukt in een percentage en meet de financiële toegevoegde waarde ten opzichte van de kosten.
ROAS (Return on advertisment spent)
Return on advertising spending (ROAS) is een marketingformule die de effectiviteit van een advertentiecampagne meet. ROAS helpt online bedrijven te evalueren welke methoden werken en hoe ze toekomstige advertenties kunnen verbeteren. Bij de ROAS gaat het dus om de kosten van adverteren.
Hoe wordt dit gemeten?
Het meten van een campagne kan bij digitaal adverteren worden gedaan op basis van Cost per Click, Cost per Mille of Cost per View. Bij offline adverteren is dit moeilijker te meten, omdat het niet live te zien is wie jouw koffiebeker vast heeft. Hier hebben we iets voor bedacht: Cost per Cup™.
Bij Cups 4 Clubs moet er een andere vorm van meten gebruiken, omdat jouw potentiële klant een persoonlijke interactie met jouw merk kan hebben. Als je meer klanten/ gebruikers wilt werven, kan je daarom de cost per click- analyse gebruiken. Dit omdat je op zoek bent naar bijvoorbeeld bewustwording, maar ook om de koffiedrinker actie te laten ondernemen op wat jij op onze cups promoot.

Cost per Click
Cost per Click (CPC) staat voor de kosten van een klikkende bezoeker.
Kosten worden hierin berekend op basis van het aantal keer dat iemand op een website, link of banner klikt (Cost per Click, CPC).
Dit wordt vooral gebruikt bij media om in korte tijd relatief veel verkeer naar een website te leiden, zoals Google Ads of Facebook Ads.

Cost per Mille
Cost per mille (CPM) staat voor de kosten van duizend impressies van een bepaalde uiting, bijvoorbeeld een banner of tekstlink op een site.
Bij CPM betaal je als adverteerder voor de plaatsing van een reclameboodschap, niet voor het daadwerkelijke effect (zoals verkeer naar de website). Online reclame op basis van CPM heeft daarom meestal vooral als doel de naamsbekendheid van een merk te vergroten.

Cost per View
Cost per view (CPV) staat voor de kosten die worden betaald op het moment dat een advertentie getoond wordt aan iemand.
Dit wordt vaak online gebruikt voorafgaand aan video’s op Facebook of YouTube. Ook voor speciale voetbal- of andere sportwedstrijden wordt het Cost per View betalingssysteem ingezet. In alle bedrijfstakken is de gemiddelde CPV $ 0,044.

Cost per Cup™
Cost per Cup (C4C) is door Cups 4 Clubs ontwikkeld om offline reclame beter meetbaar te maken.
Het doel is om een duidelijk beeld te geven van onder andere het bruto-bereik, het netto-bereik, het aantal contactmomenten en de interactie van potentiële klanten. Per koffiebeker heeft een adverteerder een uniek contactmoment met de potentiële klant, gemiddeld 96x langer dan een AdWords advertentie.
Cost per Click
vs. Cost per Cup™
Bij Cups 4 Clubs moet er een andere vorm van meten gebruiken, omdat jouw potentiële klant een persoonlijke interactie met jouw merk kan hebben. Als je meer klanten/ gebruikers wilt werven, kan je daarom de cost per click- analyse gebruiken. Dit omdat je op zoek bent naar bijvoorbeeld bewustwording, maar ook om de koffiedrinker actie te laten ondernemen op wat jij op onze cups promoot.

Onze cups als landingspagina
Het meten van een campagne kan bij digitaal adverteren worden gedaan op basis van Cost per Click, Cost per Mille of Cost per View. Bij offline adverteren is dit moeilijker te meten, omdat het niet live te zien is wie jouw koffiebeker vast heeft. Hier hebben we iets voor bedacht: Cost per Cup™.
Bij Cups 4 Clubs moet er een andere vorm van meten gebruiken, omdat jouw potentiële klant een persoonlijke interactie met jouw merk kan hebben. Als je meer klanten/ gebruikers wilt werven, kan je daarom de cost per click- analyse gebruiken. Dit omdat je op zoek bent naar bijvoorbeeld bewustwording, maar ook om de koffiedrinker actie te laten ondernemen op wat jij op onze cups promoot.
Goedkoper dan Google Ads
- Voetbalclubs
- Hockeyclubs
- Tennisclubs
- Golfclubs
De kosten per klik voor Google AdWords liggen gemiddeld op 2,10 euro. Voor Facebooks Ads zijn de kosten per klik gemiddeld 0,70 euro. De kosten per klik kunnen in sommige branches oplopen tot meer dan 10,- euro per klik.
Cups 4 Clubs heeft de vergelijking doorgetrokken en rekent niet met Cost Per Click, maar met Cost Per Cup™. Per koffiebeker heb jij een uniek contactmoment met jouw klant, gemiddeld dan een AdWords advertentie. Een Cost per Cup bedraagt, afhankelijk van de campagne, soms minder dan 10 cent, waardoor het zelfs goedkoper is dan adverteren via Youtube, Google en Facebook!
Advertentie doelstellingen
Scoor met Cups 4 Clubs!
Wil jij een succesvolle campagne scoren? Kijk hier naar de doelstellingen en kies wat het beste past bij jouw Het is dus belangrijk dat je duidelijk hebt wie en wat je wilt bereiken. Om de doelstellingen te bepalen, zijn er door ons drie opgesteld waar ze onder kunnen vallen:
- Bewustwording en bekendheid
- Overweging en nadenken
- Re-Marketing en conversies